A komplett autószerelés rejtelmei

  1135 BUDAPEST, TAHI U. 87.

Sok általános tévhittel találkozunk komplett autójavító tevékenységünk során, melyeket bejegyzés-sorozatunkkal igyekszünk tisztába tenni.
Célunk az, hogy hiteles és értékes információval segítsünk eligazodni az autószereléssel kapcsolatos városi legendák és a tények világában.

a 30 000 km-es olajcsere mítosza

A 30.000 km-es olajcsere mítosza

Avagy hogyan fordulhat elő, hogy a betartott 30.000 kilométeres olaj szerviz intervallum ellenére tönkremegy a motor? Miért bosszulja meg magát a hosszú olajcsere-periódus?

Blog sorozatunk következő bejegyzésében egy közismert és magától értetődőnek tűnő témára világítunk rá, a megszokottól eltérő megközelítésben. Célunk segítséget nyújtani eligazodni a témában on- és offline kerengő, sokszor egymásnak ellentmondó információk tömkelegében. Mert a téves információk követése könnyen költséges szokássá válhat.

Sokszor tapasztaljuk hogy ügyfeleink betartják az autógyártók és márkaszervizek által ajánlott olajcsere intervallumot, bízva abban, hogy ezzel mindent megtettek a motor élettartamának védelme érdekében.
Mindezek ellenére gyakran éri gondos ügyfeleinket kellemetlen meglepetés, komoly motor meghibásodások formájában.
Hiszen az olajcsere-intervallum ajánlásokat a gyártó egy teljesen optimális használat mellett mért adatok alapján teszi.
Fogalmazhatnánk úgy is: laboratóriumi körülmények között mért adatok alapján.
Azaz amikor a motor az olaj számára ideális, csekély terhelést jelentő üzemben dolgozik: egyenletes fordulatszámon, állandó hőmérsékleten és megállások nélkül, egy utas szállítása mellett üres csomagtartóval.
Könnyen belátható, hogy ezek a körülmények a városi közlekedésben megszokott dugóban araszolás mellett, többszöri hidegindítás, téli használat vagy sportosabb vezetési stílus mellet valójában teljességgel kivitelezhetetlenek.
Ami pedig ebből egyenesen következik az az, hogy autónk használata során minél nagyobb mértékben eltérünk ettől az optimális terheléstől, annál gyorsabban hullik darabjaira a hosszú periódusú olajcsere mítosza.
Tehát a felkészült autótulaj meggyőződve állíthatja, hogy neki csak 30.000 km-enként kell szervizbe vinni kedvenc autóját.
De ez valójában igaz és elég lehet? Vagy ennek ellenére is tönkremehet a motor?
Sajnos igen.
Szervizünkbe éppen a minap érkezett egy 2013-as, benzines VW Passat 2.0.
A 209 LE-s autó mindössze 135.000 kilométert futott és 0 km-es kora óta egy elégedett tulajdonos használja: ügyfelünk. Gondos autó tulajdonosként rendre betartotta az ajánlott 30.000 km-es olajcsere intervallumot, műhelyünket pedig az érthetetlenül magas olajfogyasztásra panaszkodva kereste fel.
A motor átvizsgálása és megbontása során kiderült, hogy a magas olajfogyasztás a motor alkatrészeinek szemmel is jól látható mértékű kopásából fakad.

1.) A motor kiszerelése
1.) A motor kiszerelése
2.) A hordós kopás jól látható a hengerfalon
2.) A hordós kopás jól látható a hengerfalon
6.) Vezérműtengelyek beszerelése kenőanyag hozzáadásával
3.) A motorblokk felújítás után
4.) Felújított hengerfej beszerelésre készen
4.) Felújított hengerfej beszerelésre készen
5. ) A dugattyú felső holtpont meghatározása indikátor órával
5. ) A dugattyú felső holtpont meghatározása indikátor órával
6.) Vezérműtengelyek beszerelése kenőanyag hozzáadásával
6.) Vezérműtengelyek beszerelése kenőanyag hozzáadásával

A teljes körű javítás pedig a motorblokk és a hengerfej felújítását igényelte, ami pár hetes javítási időt vett igénybe. Mindennek a költsége pedig több százezres nagyságrendre rúgott.


Hogy mit érezhetett ügyfelünk a diagnózis hallatán?


Ennek elképzelését a tisztelt olvasóra bízzuk.


Legyen elég annyi, hogy autója pár hetes nélkülözése után már örömmel vette át kollégánktól szeretett autója slusszkulcsát.

A történet tanulsága, amelyet a kedves olvasó figyelmébe ajánlunk, a következő:


Városi üzemmód mellet az ajánlott 30.000 kilométer olajcsere ciklus 10-15.000 kilométerre is csökkenhet: a városi üzem könnyedén jelenthet kétszeres vagy akár többszörös terhelést az olaj számára mint a “laboratóriumi” körülmények között modellezett, azaz autópályán, egy utassal, üres csomagtartóval, állandó sebességgel, megállás nélkül történő egyenletes haladás.

Tehát érdemes vezetési szokásainkat figyelembe véve gyakrabban jelentkezni  olajcserére, s ezzel megelőzni a költséges motor javítást, melynek összege garantáltan jóval magasabb lesz, mint az olajcserék ára összességében. 

És van még egy faktor, amelyet meg kell említenünk, ha az optimális olajcsere-ciklust szeretnénk meghatározni. Az olajcégek szakértői még minimális éves futásteljesítmény mellett is legalább évenkénti olajcserét javasolnak. Az olaj ugyanis öregszik, tehát nemcsak a megtett kilométerekre, valamint a vezetési intenzitásra kell figyelmet fordítani, hanem az olaj használat időtartamát is szükséges számításba venni!

Mindezek figyelembevételével  mi azt  javasoljuk, hogy  10-12.000 megtett kilométer után cseréltesse motorolaját!

Ha autója futásteljesítménye 2 év alatt sem éri el a 10 ezer kilométert, akkor 2 évente ajánlott az olajcsere.

Higgye el,  ezáltal autója hosszú távon  meghálálja a gondoskodást és megkíméli Önt a kellemetlenül költséges meglepetésektől.

S hogy milyen olajat ajánlunk autója motor-élettartamának megőrzése érdekében? 

Sokáig  több gyártó  olaját használtuk. De pár éve eldöntöttük, hogy szervizünk kiválóság és prémium minőség iránti több, mint 70 éve tartó elköteleződését képviselő kenőanyag-specialista mellett tesszük le voksunkat. 

Szervizünk választása tudatosan az 1957 óta kategóriájában elismert, piacvezető német Liqui Moly cégre esett, hiszen méltán vívta ki  a prémium minőségű olajok kategóriájában előkelő helyét. 

liqui_moly

A LIQUI MOLY márka rendkívül magas minőséget képvisel a piacon: a Formula1 és Moto GP versenyek megbecsült szponzorai és beszállítói. 

Az autó-motor iparág által támasztott folyamatosan változó teljesítményi követelményeket szem előtt tartva kutatják-fejlesztik termékeiket, melyhez hasonló innovatív szellemiség szervizünk motorja. 

A folyamatos technológiai innováció mellett a prémium minőség másik számunkra elengedhetetlen garanciáját jelenti, hogy a LIQUI MOLY  termékei a lehető legrövidebb út megtételével, közvetlenül a gyártótól kerülnek a felhasználókhoz, kizárva ezzel az átcsomagolások során előforduló hamisításokat.

Tudjuk, hogy milyen kritikus szerepet tölt be a motorolaj a motor állagmegóvása során. 

Célunk, hogy az elérhető legjobb minőségű kenőanyagokkal felvértezve segítsük ügyfeleinket a motor típusnak megfelelő specifikációjú olaj kiválasztásában a motor teljesítmény maximalizálásának érdekében. 

Szakértő kollégáink készséggel állnak rendelkezésre az optimális olajcsere-periódus meghatározásában, valamint a legmegfelelőbb kenőanyag kiválasztásában. 

Várjuk szeretettel szervizünkben.
Időpont egyeztetés: +36 70 363 3217
info@tolgyesiautoszerviz.hu

Leave a Replay

Iratkozz fel hírlevelünkre

Minden héten újabb szolgáltatást muttatunk be.

Processing...
Thank you! Your subscription has been confirmed. You'll hear from us soon.
Szeretne eligazodni az autószereléssel kapcsolatos városi legendák és a tények világában?
Hírlevelünkre feliratkozva nyertes pozícióba kerül az autója műszaki állapotának megőrzése felé vezető úton.
ErrorHere